Over het werk

Of het nu gaat over de nuttigheid van verveling, of over het herinneren en het heden, of over de futiliteit van dat alles, het verstrijken van de tijd is een vaak terugkomend thema in het hier getoonde werk.
In ‘Turftekens‘ is dat het passief ondergaan van het tijdsverloop via het teken op de gevangenismuur waarop de dagen worden afgestreept.
Muizenvoetjes geven een beeld van het urenlang geduldig vullen van de ruimte van het papier met de sporen van de tekenstift.
Herfstavonden lang staren in de repeterende beweeglijkheid van het open haardvuur is het onderwerp van de reeks ‘Polranny Fires‘.
Lange wandelingen liggen ten grondslag aan de reeks ‘Onderweg‘: het mettertijd, al lopend, veranderen van het zicht komt aan de orde in tekeningen, op doek en in panoramische filmstroken.
Ook ‘Lopend rond de berg‘ heeft het wisselende uitzicht als onderwerp: de tijdens de wandeling veranderende contouren van het massief worden, nu op een enkel vel, naast en over elkaar vastgelegd.
Een zelfde uitgangspunt is te vinden in het drieluik ‘MeOB‘. De skyline van het centrum van Leiden wordt, vanuit een omtrekkende beweging, genoteerd en in drie stadia gecomprimeerd.
Een eigen gezicht tonen de drie tekeningenreeksen ‘Waakbeesten‘, evenals de schilderijenreeks ‘Backpack‘.
Voor Confiscated lace, ask my next of kin zijn aan de hand van 7 interviews de onderlinge verhoudingen in een gedeeld verleden in kaart gebracht op 98 tekeningen. De werktitel was langere tijd: ‘Siblings, matje vlechten. [A history (sic)]’.                                                                                 ‘Tevoorschijn Tekenen‘ is werk in uitvoering: de groeiende serie toont met ieder beeld dat tevoorschijn wordt getekend een volgend aspect van een fictieve biografie.