(Ge)Zien

Vervuilde 35 mm dia’s van heel oud werk:
Knielende vrouw (een soort herinnering) 1968, acryl, board 125 x 125 cm
Grote Visite (M.S. en ik) (een herinnering) 1972 / 79 / 80 olieverf / spaanplaat 81 x 81 cm en Detail
Grote Visite Adieu 1981 olieverf, linnen, 125 x 125 cm
Vrouwtjes eerste versie 1977 olieverf, board 98 x 90 cm
Vrouwtjes definitieve versie 1978 olieverf, board 98 x 90 cm

Detail van Grote Visite (M.S. en ik) (een herinnering)

Pers. Document 68 / 78 houtsnede 56 x 101 cm 197

The Woman in Reversible Colours (herinnering) 1985 olieverf, linnen 150 x 150 cm
(Een kinderherinnering in 1985 geschilderd)


Jaren later in 1989 / 1990 is het doek onttakeld en werden onschuldige delen opnieuw opgespannen:
Zonder Titel l en ll 85 x 85 cm
Op basis van die doekjes ontstonden:
Destruction l en ll 1998 dubbele vellen polypropyleen 70 x 70 cm
Alle verdere onderdelen werden als restmateriaal behandeld.

En toch, soms is er de neiging om met het beeld aan de haal te gaan:

Ah ja, toen Gezien

François Villon in the Hood mixed media mixed media ± 60 x 55 cm 2021
(n.a.v. het opheffen van de band Het Ongerief waarvoor nogal wat posters werden gemaakt)
Snaren en zang Willem Vermaase, blokfluiten Lydia Nagel, basgitaar Erwin Vleder


Eleven is better than one W.V. in het Leidse Centrum Beeldende Kunst ± 60 x 50 cm ± 2005

Mensen In Strada Aju

In Strada Aju 2008 (+schetsjes) olieverf, linnen, potlood 130 x 100 cm

Meerdere In Strada Aju’s rond 2008 papier, olieverf, linnen, potlood en meer A3 en vanaf 30 x 20 cm