Lievelingen

UNDER CONSTRUCTION

16 MEI IS HET EINDELIJK ZO VER DAT ER TEKST KOMT OVER DE VERANDERINGEN IN DE LOOP DER TIJD EN DE OVERWEGINGEN BIJ DE INHOUDELIJKE KEUZES EN DE MATERIALEN.


1981 Vroeger waren de bergen

130 x 90 olieverf / linnen


1983 Man met hoed (Fizcarraldo, Jacky)
155 x 155 olieverf, linnen


1983 / 1984 Trillende Berg

± 190 x 150 olieverf / linnen


1986 Encounter ll
118 x 128 x 13 olieverf / board / latwerk

1986 Passe-partout and yet so close
190 x 120 olieverf / houtskool / linnen 


1987 Ook H. verdwijnt in de bergen
olieverf linnen 155 x 155

1988 / 1989 Sisyphus lllc Uit ‘De (gelukkige) Sisyphus aan het werk van A tot ….

met o.a. oude handgemaakte spijkers, met konijnenlijm verwerkt rijstpapier, houtblokjes 
 die vroeger tussen de tramrails lagen en tijdens de ‘hongerwinter (’44 / ’45) tot
 brandstof dienden

1992 Irish Fires l
140 x 170 olieverf / linnen

Lopend rond Cloghmore en Derreens A

1995 Lopend rond de Berg
meerdere zichttekeningen / o.i.inkt / papier 
69 x 52

1998 / 2000 Polranny Fires van A tot Z
104 tekeningen op A3-papier
(26 potloodtekeningen 
 met van ieder 3 varianten in mixed media) 


2002 Turftekens Finito en W Vermaase’s laatste ezel uit de donkere kamer
50 x 50 analoge z/w foto op barietpapier 65 x 70 turftekens op glas
 


2004 Walking around the Mountain from scratch to finish
90 x 65 o.i. inkt, papier / potlood / punaises / linoleum / drukinkt
 


2008 Dummy for ‘A Propos Man Mano’
print vanaf 30 x 40 cm en een leporello


2011 / 2013 Confiscated Lace, best notify my Next of Kin
De werktitel was lange tijd: Siblings, Matje vlechten [a History (sic)] 

8 keer 52 x 49 grafiet / kleurpotlood / O.I. inkt


2018 Draft, Decisive Moment print vanaf 60 x 60
De plek waarop de realisatie woedend doordrong dat verder bestaan niet slechts een optie was, maar een keuze. En daarmee een ‘plicht’ en daarmee dwong tot steeds weer hernieuwd optimisme.
Dat leidde tot veel gevloek en tot op de plaats rust rondjes draaien op de fiets.
Klem zitten in ‘voorwaarts’.